Asıl adı
İbrahim Abdülkadir Meriçboyu. 1917'de İstanbul’da doğdu, 1985'te yine
İstanbul’da öldü. İlk şiirleri 1930'da "Ali Karasu" imzasıyla
yayınlandı. Başlangıçta Faruk Nafiz Çamlıbel ile Necip Fazıl etkisinde
şiirler yazdı. Ankara Cezaevi'nde Nazım Hikmet’le kalınca şiir ve dünya
görüşünde önemli değişikler oldu. Ses ve Yeni Edebiyat dergilerinde
yayınlanan şiirlerinde Nâzım Hikmet etkisi açıkça bellidir. Yurt
sevgisini dile getiren ilk kitabı "Tebliğ"de bir yandan savaşa karşı
çıkarken bir yandan da yoksul Türk insanını gerçekçi bir bakışla
yansıttı. Bireysel dramı toplumsal sorunların birlikteliği içinde ele
aldı. Olgunluk dönemi şiirlerinde konuşma diline yakın bir dil
kullandı, türküler, halk şiiri ve gelenekleri motiflerinden yararlandı.
Savaş, yoksulluk, sürgünlük, hapislik acılarını yaşayan insanın
duygularını, iyiye, doğruya, eşitliğe olan özlemini yalınlık, gerçeklik
ve lirizmle yansıttı. Çarpıcı bitişler, yinelemeler, iç uyaklar ve ses
uyumları belli başlı şiirsel biçimleri. 1940'lı yılların toplumsal
gerçekçi şiirinin ortak temaları ve biçimleriyle, Orhan Veli kuşağının
bazı söyleyiş özelliklerini kaynaştırarak sentezci bir şiire ulaştı.
İbrahim Abdülkadir Meriçboyu. 1917'de İstanbul’da doğdu, 1985'te yine
İstanbul’da öldü. İlk şiirleri 1930'da "Ali Karasu" imzasıyla
yayınlandı. Başlangıçta Faruk Nafiz Çamlıbel ile Necip Fazıl etkisinde
şiirler yazdı. Ankara Cezaevi'nde Nazım Hikmet’le kalınca şiir ve dünya
görüşünde önemli değişikler oldu. Ses ve Yeni Edebiyat dergilerinde
yayınlanan şiirlerinde Nâzım Hikmet etkisi açıkça bellidir. Yurt
sevgisini dile getiren ilk kitabı "Tebliğ"de bir yandan savaşa karşı
çıkarken bir yandan da yoksul Türk insanını gerçekçi bir bakışla
yansıttı. Bireysel dramı toplumsal sorunların birlikteliği içinde ele
aldı. Olgunluk dönemi şiirlerinde konuşma diline yakın bir dil
kullandı, türküler, halk şiiri ve gelenekleri motiflerinden yararlandı.
Savaş, yoksulluk, sürgünlük, hapislik acılarını yaşayan insanın
duygularını, iyiye, doğruya, eşitliğe olan özlemini yalınlık, gerçeklik
ve lirizmle yansıttı. Çarpıcı bitişler, yinelemeler, iç uyaklar ve ses
uyumları belli başlı şiirsel biçimleri. 1940'lı yılların toplumsal
gerçekçi şiirinin ortak temaları ve biçimleriyle, Orhan Veli kuşağının
bazı söyleyiş özelliklerini kaynaştırarak sentezci bir şiire ulaştı.