1901'de
Kudüs’te doğdu, 1967’de İstanbul’da yaşamını yitirdi. 1929'da İstanbul
Darülfünun'u (üniversitesi) Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümünü
bitirdi. Bir süre Sivas ve Ankara'da edebiyat öğretmenliği yaptı. Sivas
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğrenim
Müdürlüğü, Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği görevlerinde bulundu.
1939'da Seyhan (Adana), 1943'te Urfa milletvekili seçildi. 1947'de
Ankara Devlet Konservatuvarı Müdürlüğü'ne atandı. 1949'da Paris'e
kültür ateşeliği ve öğrenci müfettişliği göreviyle gönderildi. 1950’de
UNESCO Merkez Yönetim Kurulu üyeliği yaptı. Yurda döndükten sonra
Galatasaray Lisesi, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi ve Belediye
Konservatuvarı'nda dersler verdi. Bu görevi ölümüne kadar sürdürdü.
Hece ölçüsüyle yazdığı ilk şiirleri 1921-1925 arasında "Dergah" ve
"Milli Mecmua" gibi dergilerde yayınlandı. Varlık, Oluş, Yücel, Türk
Düşüncesi, Türk Dili ve bir ara kendisinin yönettiği "Ülkü"
dergisindeki şiirleriyle tanındı. Hece ölçüsünde yeni olanaklar aradığı
şiirinde zaman zaman lirik bir dille kişisel duygularını aktardı.
Kudüs’te doğdu, 1967’de İstanbul’da yaşamını yitirdi. 1929'da İstanbul
Darülfünun'u (üniversitesi) Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümünü
bitirdi. Bir süre Sivas ve Ankara'da edebiyat öğretmenliği yaptı. Sivas
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğrenim
Müdürlüğü, Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği görevlerinde bulundu.
1939'da Seyhan (Adana), 1943'te Urfa milletvekili seçildi. 1947'de
Ankara Devlet Konservatuvarı Müdürlüğü'ne atandı. 1949'da Paris'e
kültür ateşeliği ve öğrenci müfettişliği göreviyle gönderildi. 1950’de
UNESCO Merkez Yönetim Kurulu üyeliği yaptı. Yurda döndükten sonra
Galatasaray Lisesi, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi ve Belediye
Konservatuvarı'nda dersler verdi. Bu görevi ölümüne kadar sürdürdü.
Hece ölçüsüyle yazdığı ilk şiirleri 1921-1925 arasında "Dergah" ve
"Milli Mecmua" gibi dergilerde yayınlandı. Varlık, Oluş, Yücel, Türk
Düşüncesi, Türk Dili ve bir ara kendisinin yönettiği "Ülkü"
dergisindeki şiirleriyle tanındı. Hece ölçüsünde yeni olanaklar aradığı
şiirinde zaman zaman lirik bir dille kişisel duygularını aktardı.